Aut : Toyota land cruiser |
Toyota land cruiser
Toyota Land Cruiser 2005: A legkemnyebb legnyek is behzzk a farkukat az riscirkl lttn, amely terepen is bmulatos produkcikra kpes
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive Felsbbrend Minden szemlyautnl magasabb, nagyon knyelmes, mindenki megijed tle, s egyes parkolhzakba nem fr be. Ezek azok az lmnyek, melyeket minden nap tl a Toyota Land Cruiser vezetje. Mindebbl inkbb a hatalom, a biztonsg s a knyelem rzete dominl, az apr knyelmetlensg a mlygarzsnl csak t percig bosszant - meg lehet llni kint is, s egybknt sem gyakori az olyan alacsony magassglimit, amit kinne csppnyi Land Cruisernk potom 188 centis testmagassgval. ris luxus Ha mr a mretekhez keveredtnk, maradjunk is itt egy pr mondat erejig. A Toyota behemt gyermeke nem csak ltszatra risi, hanem a szmok alapjn is igen mretes teremtmny. 4,8 mter hossz, 1,8 mter szles, csaknem kt tonnt nyom, s 670 kilval lehet megterhelni. Az utastrben nem t, nem hat, nem is ht, hanem nyolc frhely van! A leghts, harmadik sorban is hrom ember utazhat, jllehet, ketten sem lnek tl nagy knyelemben.
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive A bels tr anyagai kivtel nlkl ignyesek, ugyanez mondhat el az sszeszerelsrl s az illesztsek precizitsrl. Az lseken mindenhol brkrpit feszl, s az els fotelek elektromosan llthatak - br lsmemria nincsen. A kzpkonzol szp s Toyotrl lvn sz, funkcionalitsban is tkletes. Megemltend ugyanakkor, hogy ers napstsben nha nem ltszanak a kijelzk. A hifi nagyon szpen szl, a hatlemezes CD-jtszval s a mlynyomval.
Mint egy lghaj…
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive A luxus azonban nem csak a klssgekbl s a muzsikbl ll, hanem menet kzben mutatkozik meg igazbl, milyen is a komfort. Pazar! Akrcsak az eldmodell, ez a Land Cruiser is ltravzra pl, s htul merev tengelye van, ennek ellenre sokkal knyelmeseb lett a rugzsa. Tesztautnk cscsmodell lvn lgrugs, aktv szablyzs s automatikus magassgllts futmvn suhant, amin oly lgyan ringatzott a hatalmas test, hogy az utasokat ltalban el is altatta.
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive Engem azonban nem, mert a billegs s imbolygs nha mr egy kicsit tbb volt a kelletnl, kivltkpp egy-egy hirtelen rvid fkezskor, amikor olyan elre-htra dlnglsbe kezdett, mint egy hintal. Ez nem ppen aprsg, de megszokhat s elfogadhat, hiszen nem egy aszfaltszaggatrl, hanem mgiscsak egy terepjrrl van sz. De nem is akrmilyenrl! Lssuk ht, mit produkl a Land Cruiser, ha kihzzuk alla az aszfaltot!
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive El kell szomortanom azokat, akik azt hiszik, hogy ez az aut csak egy azon sok luxusterepjr kzl, melyek hamar megadjk magukat nehezebb terepen. A kt tonns Land Cruiser ugyanis mltsgteljesen cirkl rkon-bokron, hban, srban. Ahogy azt az effle autknl el szoktam mondani, itt is jobb eredmnyt hozott volna, ha igazi terepgumik lettek volna a kerekeken, no de hogy nzne az ki?
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive Az ris Toyota abroncsai azonban gy is sokkal alkalmasabbak terepezsre, mint a legtbb SUV esetben. risi az oldalfalmagassg (265/65-s mret magrt beszl), s a mintzat sem a szoksos, aszfaltra val.
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive A kasztni hasmagassga olyan nagy, hogy egy kisebbfajta, sket, fekv vaddiszn fltt is el lehet suhanni vele, anlkl, hogy megzavarnnk az llat nyugalmt. A nagyobb buckkon s domboldalakon vgre rtelmet nyer a rugzsi stlus lltsi lehetsge. Legkomfortosabb fokozatba lltva, a lengscsillaptk a vgskig kiegyenltik a terep egyenetlensgeit, hogy a kasztni helyzete mindig a lehet legkzelebb maradjon a vzszinteshez. A hts futm automatikus szintszablyozsa is jl jn, ami terhelstl fggetlenl azonos magassgban tartja a kocsi fart.
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive Termszetesen mind a ngy kerk hajt, a nyomatk optimlis elosztsrl Torsen-differencilm gondoskodik. Alaphelyzetben 60 szzalk megy a hts tengelyre, 40 pedig erre. Ha brmelyik kerknl a tapads cskkenst, azaz elprgst rzkel a rendszer, akkor oda kevesebb, mg a tbbi, jobban tapad kerkre tbb hajtst juttat.
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive Manulisan zrhat a differencilm a vltkar eltt elhelyezett kis gomb megnyomsval, ez azonban csak a kzps diffire vonatkozik, s nem a tengelyenknti differencilzrrl van sz. Utbbi szerept itt a kiprgsgtl tlti be, ami lefkezi az elprg kerekeket, gy nzr differencilmknt szolgl. Van viszont felez s szabadonfut is, amit az automatavlt vlasztkarja mellett lv, kisebb vltval kapcsolhatunk. Ez az, ami csak vrbeli terepjrkban van, s nagyon sok annak mondott szabadid-autbl hinyzik.
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive A Land Cruiser ktfajta motorral kaphat. Egyikk egy ngyliteres benzines, a msik pedig egy hromezres, kzs nyomcsves turbdzel. Tesztautmkban utbbi dolgozott - nagy megelgedsemre. Nem varzsol raktt az ris Toyotbl, de szpen mozgatja vrosban, orszgton s terepen is. Nem kevs ugyan a 163 lers teljestmny, s a 343 Nm-es nyomatk, de a Land Cruiser kttonns tmegt bizony igen nehz cipelni, gy nem szabad tbbet elvrni.
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive A vlt automata mivolta is nehezti a dinamizmust, ami radsul csak ngyfokozat. (Ez egybknt a cscs Land Cruiserben szria.) A mai viszonylatban mr kevsnek szmt fokozat ellenre mindig tudja, milyen sebessgbe kell kapcsolni, legyen sz akr emelkedrl, akr lejtrl. (Aprop, meredek, csszs lejtkn lejtmenetvezrl segti a vezet dolgt. Ennek aktivlsval az aut nllan fkezgeti magt, s hibtlanul leereszkedik a kttonns szrny.) A vltnak nincs tli llsa, van viszont "2nd start” gomb, melynek megnyomsval msodik fokozatbl indul az aut.
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive A kapcsolsok egybknt mindig finoman, s viszonylag rvid id alatt trtnnek. Egy dolgot azonban tbbszr is elhibzott a szerkezet: padlgzos gyorstskor tl sokig, 4800-5000-es fordulat kzelbe hzatta a motort, aminek semmi rtelme nincs. A teljestmnymaximum mr 3400-on megrkezik, a nyomatkcscs pedig 1600 s 3200 kztt ll rendelkezsre, teht elg volna 4000-nl kapcsolni, hogy a vlts utn visszaes fordulatszm ne cssszon ki az "lmnyznbl” (ez egybknt mr 1600-nl megkezddik.)
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive A fogyasztsra nem lehet panaszkodni. A tesztt tlaga 11,5 liter lett, ami egy sszkerk-hajts, hromezres turbdzellel dolgoz, kttonns kockaterepjrrl lvn sz igen j eredmny. Orszgton megelgedett 9-10 liter gzolajjal is, vrosban pedig 15 liter krl kortyolt.
A cscs
Galria: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX Executive Tesztautmban a legmagasabb felszereltsg knyeztetett, melynek rszleteit unalmas lenne ezekben a sorokban olvasgatni, hiszen rengeteg mindent magban foglal. A mr emltett, lnyegi extrkon kvl van mg tbbek kztt menetstabilizl elektronika, kt oldals s a fggnylgzsk, hatlemezes CD-tr s kazetts magn a mszerfalban, ktoldali klma, sebessgtart automatika, elektromos ablak- s tkrmozgats, irnyt, tengerszintfeletti magassgmr, fedlzeti szmtgp valamint 17 colos knnyfm felnik.
MSZAKI ADATOK:
Motor: 2982 cm3-es, soros, ngyhengeres, 16 szelepes, kzs nyomcsves turbdzel Teljestmny: 163 LE 3400/min Nyomatk: 343 Nm 1600-3200/min Sajt tmeg: 1940 kg Hossz/szl./mag.: 4810/1790/1880 mm Tengelytvolsg: 2790 mm Csomagtr: 192-620 l Vgsebessg: 170 km/h Gyorsuls 0-100 km/h: 12,8 s Fogyaszts (vrosi/orszgti/vegyes): 13,1/8,7/10,4 liter/100 km. Tesztfogyaszts (tlag): 11,5 l/100 km zemanyagtartly: 87 l Alapr: 16 520 000 Ft Tesztaut: Toyota Motor Hungary
|